SMM-фахівець і копірайтер Sasquatch Digital з’ясовує, чому вітчизняні агентства відчайдушно ігнорують майданчик

“Спочатку був потоп. Десь в 2011-му, коли Instagram виявився тим, що англійською називається brand new thing –– платформа, соцмережа, створена тільки для фото і відео. Профілі масово заповнювалися макрозйомкою квітів з готично-фіолетовим фільтром X Pro II та моторошнуватої віньєтки. Instagram став цілою епохою, яка породила культуру Селфі, палиць для них і масового поширення хештегів (навіть в Twitter не було такого розмаху)” ––, говорить Юлія Трофименко, SMM-фахівець, копірайтер.

Звичайно, святе місце порожнім не буває, і вже дуже скоро в Instagram прийшли бренди. За руку їх приводили туди агентства: шукали краще позиціювання, готували збалансовані контент-плани, стверджували корекцію всіх до єдиної картинок і пояснювали необхідність кожного нового хештега. Аналізувалася цільова аудиторія, налагоджувалися контакти з Інста-блогерами, все йшло своїм шляхом.

Уже у 2014 році 86 брендів з найкращі 100 (за версією Interbrand) приєдналися до Instagram. З того часу вони в строю –– більш ніж половина публікують фото і відео не рідше разу на тиждень.

Але з якоїсь причини українські агентства вибрали для себе позицію шевця без чобіт –– їхня робота з над сторінками інших очевидна і відчутна. У той час як імідж самих агентств висвітлюється найчастіше в Facebook, а Instagram існує для галочки, якщо взагалі є.

Якийсь нічим незрозуміле утримання українських агентств від Instagram’a. Вони немов дотримуються посту замість того, щоб його публікувати. Фотографії з’являються з розривом в кілька місяців і не мають на меті створити цілісну картинку. При цьому співробітники агентства від себе створюють куди більш цікавий контент, який виявляється просто за хештегом або локації офісу.

Зарубіжні агентства

В цей же час зарубіжні агентства не соромляться і працюють на публіку: ось вам і новий кейс, і офісне життя, а ось наш дизайнер намалював всіх працівників у 8-бітної графіку.

  1. Wieden & Kennedy

Агентство працює з великими міжнародними клієнтами: Nike, Coca-Cola і KFC –– серед кейсів Wieden & Kennedy. Крім того, агентський Instagram рясніє короткими роликами або фотографіями реалізованих проєктів –– все разом це виглядає досить яскраво й органічно. Актуальні проєкти розбавляють кадри життя агентства. Не дарма аккаунт виявився в підписках понад 154 тисяч людей.

  1. HUGE inc.

Портфоліо, якому можна позаздрити. Тільки якщо не втомишся скролити його нижче і нижче. Іноді здається, що аккаунт в Instagram агентство створило ще в епоху web 2.0.

До зовнішнього вигляду свого Instagram’a вони підходять ретельно — невимушені, але стильні фотографії змінюють триптихи та короткі гіфки з буквою «H». На кожному новому дизайнерському вишукуванні різна стилізація –– від бонга з марихуаною до 32-бітних зображень в стилістиці ігор на андроїд родом з 2006-го року.

Такий Instagram запам’ятовується –– доказом тому можна вважати майже 75 тисяч підписників.

  1. G Studio 

Digital-банда з Москви GStudio публікують фотографії в одній темній колірній гамі та постійно показують свій лофтового офіс. SMMщік явно фанат світла і контрасту в усіх його проявах. Кількість передплатників перевалило за 3,8 тисячі, що не так вже вражає. Але Instagram виглядає стильно, тільки от не завжди виникає відчуття корпоративного аккаунта, більше скидається на прояв окремого працівника.

Українські агентства

Чим же зайняті українські digital-агентства, поки їхні закордонні колеги намагаються залучати додаткову аудиторію і вести селф-промо через додатковий канал? Так, зазначене 60-ма нагородами топове київське агентство Aimbulance залишило майданчик у своєму Instagram-акаунті невинно чистою, видаливши фотографії святкування «нового», 2015 го року в офісі. Хочеться вірити, що вони просто готуються до якогось грандіозного оновлення.

Креативне агентство Grape Ukraine закинули свій аккаунт ще у 2015-му, залишивши 7 публікацій на сторінці сиротливо чекати продовження.

А маловідоме агентство SMM Generator набирає аудиторію активним массфоловінг –– на 9 тисяч підписників доводиться практично 4 тисячі підписок.

І така загальна історія стосується багатьох. Якщо піти моїм шляхом, можна зібрати табличку з 60 українських digital-агентств. З них Instagram’om користуються тільки 13. З цих 13 практично половина забули пароль або логін від облікового запису, або навмисно відмовилися від системного ведення профілю ще у 2015-16 році.

Але є й винятки, іноді навіть приємні.

  1. Postmen 

Postmen зловив хвилю –– digital-агентство з широким спектром послуг активно веде свій профіль і публікує не менше трьох фотографій щодня. Може бути, таким невиправдано частим постингом тут намагаються надолужити згаяне? Адже єдина стилістика аккаунта вишикувалася недавно. Ще в травні тут можна виявити фотографії з Буковеля –– то підіймач на заході, то Postmen зустрічає наполовину вовка-наполовину дворнягу на зелених схилах. Зате зараз основний акцент робиться на яскравих деталях і офісного життя. Здається, аккаунт агентства потрапив в руки SMM-ника, який приділяє цьому час. Виглядає здорово!

  1. Smartica Skykillers 

При скромній кількості підписників, профіль агентства Smartica Skykillers на тлі більшості виглядає досить яскраво –– останні публікації зроблені в період нагородження на «Каннських левах». Тут і вечірка на честь відкриття / закриття церемонії, і фотографії моря (для натхнення). Трохи нижче –– робоче життя та офісні розваги.

Через відсутність чіткої концепції та продуманого стилю, аккаунт неможливо відразу визначити як агентський. А було б непогано дати йому корпоративної зібраності та стерти аматорський наліт.

  1. Sasquatch Digital

Команда агентства з не найпростішою назвою теж відчула вайб Instagram’а. І протягом останніх років стабільно видає контент у своєму обліковому записі. Основною локацією всіх фотографій став офіс Sasquatch, майже на кожній фотографії є відсилання до логотипу агентства. Колірна і настроєва стилістика присутні, як і почуття гумору –– якщо від підпису похмурий день не став світліше, то від деяких коментарів може і веселка прокинутися.

  1. New Strategies Group 

New Strategies Group, хоч ідеальний для красивих фото офіс на Воздвиженці та світлі уми співробітників, вважали за краще відмовитися від постійної присутності в Instagram. Останній пост датований 2014-му роком, а контент складається з фотозвіт заходів, які колись відвідала команда агентства.

Можливо, три роки тому NSG дарма зупинили роботу над своїм акаунтом?

  1. Havas Digital 

Глобальне агентство Havas теж відчуває необхідність ділитися моментами свого життя в інстаграмі. Останні пости розповідають про те, що відбувається в офісі –– креативна розсилка, день народження колеги та моменти зйомок. Приємно спостерігати одну колірну гаму аккаунта –– все фото обробляються певними фільтрами, що радує око не менше, ніж бумеранги з п’ятничними посиденьками та пластиром з написом «біль» на нозі креативник. Кількість підписників поки що повільно підбирається до першої сотні, але здається, що Havas Digital не збирається зупинятися.

  1. WishDo 

Зовсім молоде і зелене агентство WishDo –– дітище SMM-щіци Даші Андрєєвої. Попри те, що в профілі Instagram розмістилося всього лише 6 фотографій, кількість підписників майже дотяглося до 400, але серед фоловерів немає ботів. Секрет простий –– CEO довгий час працювала як фрілансер і успішно просувала себе як бренд.

Поки що аккаунт зібрав багато яскравих фарб, красиві картинки, багато лайків і кілька корисних порад в довгих текстових підписах під фото.

Гарний початок, так тримати!

Трохи Horror Instagram Stories

Звичайно, не можна ігнорувати нові тенденції навіть всередині самої соцмережі. Відео, які зникають через 24 години –– і ніхто нікому нічого не доведе! Функція стала настільки популярною, що в Stories практично відразу почали розміщувати рекламу. На жаль, українські агентства рідко користуються новими можливостями, якими ділиться розробник –– історії миготять рідко і далеко не у всіх, хоча саме тут можна поділитися тим, що не потрапить в стрічку профілю. Темна сторона місяця агентських буднів і кумедні моменти офісного життя –– все може виявитися в доступі передплатників, але тільки на одну добу.

Про те, які рекомендації для заповнення профілю можуть дати українські агентства, найкраще розкажуть вони самі:

Ольга Ситник, account manager Postmen

Для Діджитал агентства аккаунт в інстаграме такий же рекламний канал комунікації, як і для його клієнта. Кожна фотографія –– будь то п’ятнична вечірка або полку з нагородами –– формує ваше обличчя. Люди будуть знати про вас рівно те, що ви їм розповісте.

Якщо ви хочете показати, що у вас веселий і дружний колектив, значить неформальних фото з корпоративів та вечірок повинно бути більше. Якщо ви пишаєтеся своїми клієнтами, досягненнями –– говорите про них, про реалізовані проєкти, публікуйте те, що залишилося за кадром. Будьте щирими, цікавими та особливими. Аудиторія –– це люди та вони чекають спілкування. У будь-якого бренду має бути людське обличчя, а в агентства –– в першу чергу.

Сергій Позняк, Head of SMM Havas Digital:

Головне правило ведення нашого інстаграма –– немає ніяких правил.

Ми намагаємося показати неприкриті яскраві моменти буденної рутини агентства. З акцентом на нестримно веселому та активному відділі креативу. Ось такі ми, Havas Digital people!

Дарина Морська, Head of SMM group Sasquatch:

Аккаунт digital-агентства в Instagram –– зовсім не той випадок, коли швець може дозволити собі бути без чобіт. Тут потрібно викластися. Використовуйте будь-який цікавий привід, який буде вписуватися в вашу стратегію і позиціювання. Головне, щоб кожен пост претендував на маленький шедевр –– був закінченою історією з продуманим зображенням і невипадковим текстом. Все, що за вашими оцінками об’єктивно не дотягує до шедевра, але дуже проситься в публікацію, –– відправляємо в stories.

Звичайно, кожне агентство самостійно приймає рішення про свою появу в digital. Комусь досить сайту, хтось відмовляється від вебсторінки на користь Facebook, комусь необхідні всі канали просування, але складно заперечувати, що Instagram дозволяє представити свою команду, атмосферно показати життя агентства і його цінності. Наприклад, TBWA Worldwide, щотижня дає доступи до головного Instagram одному з 300 офісів по всьому світу. Кожен працівник може показати культуру свого світу і життя колег передплатникам аккаунта, яких, на секундочку, вже 78 тисяч!

Хочеться вірити, що українські агентства теж знайдуть свій голос в Instagram і зададуть іншим спеку і тренду!